Ledige lærepladser
Hos Viden Djurs lægger vi et stort arbejde i at finde nye muligheder for vores elever og skabe det bedste match mellem oplæringsvirksomhed og elev. Nedenfor kan du se listen over ledige lærepladser. Vi opdaterer løbende listen med nye stillingsopslag fra virksomhederne.
DS Smith - Salgselev
Er du DS Smiths nye Salgselev?
Ved hver dag at producere og levere genanvendelige emballage- og displayløsninger - er vi en aktiv spiller i overgangen til en mere cirkulær økonomi.
Gennem kundekontakt, arbejdsprocesser og dygtige kollegaer bliver du en vigtig drivkraft til, at vi sammen indfrier løfter i DS Smiths bæredygtighedsstrategi Now & Next, hvor vi blandt andet er forpligtet til at levere cirkulære emballageløsninger til vores kunder og det bredere samfund og gentænke emballage til en foranderlig verden.
DS Smith har hovedkontor i London og 30.000 medarbejdere globalt. DS Smith Danmark har en årlig omsætning på ca. 1.2 mia. kr. og tæller ca. 650 medarbejdere fordelt på fem lokationer.
Som salgselev får du blandt andet det daglige ansvar for kontakten med kunderne.
Du kommer til at indgå i teamet i Packaging Service med direkte reference til Team Lead Lene Crouzet.
Om rollen:
” Som elev hos DS Smith får du fastlagt en uddannelsesplan og tilknyttet en elevansvarlig, der vil give dig en daglig sparring og støtte, så du lærer at arbejde selvstændigt og håndterer mange forskellige opgaver, heriblandt egne ansvarsområder”
Du vil få success i rollen, hvis…du har
flair for tal, sprog og IT og har en stor lyst til at arbejde med salg, kundekontakt og systemer. Da vi udviser stor tillid til vores elever, er det vigtigt, at du er moden og har det godt med at blive givet selvstændigt ansvar.
Ideelt vil du have erfaring med:
· Systemer og processer
· kundekontakt og kundeservice
· selvstændigt arbejde
Det kunne være et ekstra plus, hvis du har erfaring med:
· tal behandling, sprog og IT
· anden erhvervserfaring
Din profil:
For at kunne blive vores Salgselev, skal du have eller være i gang med at afslutte HHX, GF2, EUD, EUX eller STX. Du skal gerne have flair for tal, sprog og IT og en stor lyst til at arbejde med Salg.
Er du nysgerrig på mere information?
Du vil primært arbejde fra vores lokation i Grenaa, men også med mulighed for hjemmearbejde.
For yderligere information kontakt: Lene Crouzet, Team Leader på lene.crouzet@dssmith.com eller på tlf. 72149210.
Vi håber at kunne modtage din ansøgning hurtigst muligt og senest 18. juni 2023.
Samtaler vil blive afholdt løbende. Tiltrædelse 1. september 2023.
DS Smith - Logistikelev
Er du DS Smiths nye logistikelev?
Ved hver dag at producere og levere bæredygtige emballage- og displays i bølgepap er vi en aktiv spiller i overgangen til en mere cirkulær økonomi.
Gennem oplæring i opgaver indenfor logistik, Order Management og Supply Chain bliver du en vigtig drivkraft til, at vi sammen indfrier løfter i DS Smiths bæredygtighedsstrategi For Now & Next, hvor vi blandt andet er forpligtet til at levere cirkulære emballageløsninger til vores kunder og det bredere samfund og gentænke emballage til en foranderlig verden.
Handelselev (Trainee) med speciale i logistik
Som Trainee får du fastlagt en uddannelsesplan og tilknyttet en mentor, der vil give dig en daglig sparring og støtte, så du lærer at arbejde selvstændigt og håndtere mange forskelligartede opgaver, heriblandt egne ansvarsområder. Hos DS Smith har vi ligeledes andre Trainees, som du har mulighed for at dele hverdagen med.
Under dit forløb, som strækker sig over 2 års praktisk uddannelse med 7-11 ugers skolegang på Business College Syd, Mommark, får du mulighed for at arbejde i et stærkt team med mange forskellige områder.
Du vil i rollen, blandt andet komme omkring…
· Logistik og Supply Chain Management
· Forskellige funktioner som procurement, order management og warehouse
· Transport, koordinering og gode løsninger der sikrer kvalitet og stabilitet
Arbejdsområderne i vores Supply Chain-afdeling er bl.a.:
· Indkøb af bl.a. råvarer og kvaliteten heraf
· Planlægning af ordrer i vores produktion
· Order Management – hvor der bl.a. bliver arbejdet under begreberne Customer Relationship Management.
Din profil:
For at kunne blive vores Trainee, skal du have eller være i gang med at afslutte HHX, GF2, EUD, EUX eller STX. Du skal gerne have flair for tal, sprog og IT og en stor lyst til at arbejde med Supply Chain.
Da vi giver vores Trainees et stort ansvar, så er det vigtigt, at du er moden og har det godt med at blive givet selvstændigt ansvar.
Er du nysgerrig på mere information?
Du vil arbejde fra vores lokation i Grenå og for yderligere information kontakt: Julie Katholm Quist 7214 9217.
Vi håber at kunne modtage din ansøgning hurtigst muligt og senest 23.juni 2023.
Samtaler vil blive afholdt løbende. Tiltrædelse snarest muligt.
Grenaa Havn - Administrativ elev
ADMINISTRATIV ELEV SØGES TIL GRENAA HAVN
Et lærerigt job hos en af Danmarks største erhvervs- og industrihavne. Til Grenaa Havns administration søger vi en administrativ elev med fokus på økonomi.
Er du systematisk, ambitiøs, ansvarsbevidst og klar på en elevuddannelse, der åbner mange døre til arbejdslivet? Og er du klar på at arbejde på en attraktiv arbejdsplads med gode kolleger og spændende arbejdsopgaver? Så kan du blive vores nye administrationselev.
DU VIL I LØBET AF DIN UDDANNELSE PRIMÆRT ARBEJDE MED:
• Finansbogholderi (bogføringer og afstemninger)
• Fakturahåndtering (debitorer og kreditorer)
Herudover vil du få opgaver i receptionen samt afprøve andre afdelinger i huset. Du vil få tildelt ansvar og masser af udfordringer. Du vil primært komme til at arbejde i Business Central samt arbejde med Microsoft Office pakken.
DIN PROFIL:
• Du har fx en HHX, HTX, STX
• Du har interesse og flair for tal
• Du har en struktureret tilgang til opgaverne
• Du tør tage ejerskab over dine opgaver
• Du er ansvarsbevidst og målrettet
• Du vil være vild med at træde ind i en udfordrende hverdag
VI GIVER DIG:
• Ansvar og udfordringer
• Personlig og faglig udvikling
• Indflydelse på din hverdag
• Støtte og opbakning
ORGANISATIONEN:
Hos Grenaa Havn har vi et ønske og en ambition om at uddanne dygtige medarbejdere. På trods af vores relativt lille, men stærke organisation på 24 personer, er vi vant til og har gode erfaringer med at uddanne elever. Vi tilbyder gode forhold for vores medarbejdere med bl.a. en sundheds- og uddannelsespulje til hver enkelt medarbejder.
ANSÆTTELSESFORHOLD:
I jobbet vil du referere til Kirsten Hvid Schmidt, CFO. Vi afholder ansættelsessamtaler efterhånden, som vi modtager ansøgninger, så send gerne din ansøgning hurtigst muligt! Løn er i henhold til overenskomst.
Spørgsmål til jobbets indhold: Kirsten Hvid Schmidt. Spørgsmål til HR: Mette Klit.
Tlf. 8758 7600
Send din ansøgning og CV mærket ”administrativ elev” til job@grenaahavn.dk
Hvis du er mere nysgerrig på os: Tag et kig på vores hjemmeside www.grenaahavn.dk og tjek os ud på Facebook og LinkedIn
Talkompagniet - Økonomielev
Er du vores nye økonomielev?
I Talkompagniet bliver du en del af vores ustøvede, professionelle og jordnære team med høj arbejdsglæde og en uformel omgangstone. Vi sætter en ære i at have benene på jorden og i at anskue såvel regnskabstal og problemstillinger i øjenhøjde med vores kunder, som består af små og mellemstore virksomheder.
Du får:
• En afvekslende hverdag med fleksible
arbejdsforhold
• En alsidig hverdag, hvor du lærer nyt hver uge
• En god og alsidig uddannelse
• Gode vilkår til studier
• Glade, kvalificerede og uformelle kollegaer
Uddannelsen er indenfor specialet økonomi og består primært i arbejde med bogholderi/regnskab og servicering af vores kunder. Uddannelsen varer to år og giver dig indsigt i et bredt felt indenfor bogholderi og regnskab.
Vi forventer, at du:
• Har HHX eksamen, og er god til økonomi, tal og dansk
• Er it-minded og interesserer dig for digitalisering
• Er nøjagtig, smilende og imødekommende
• Er fleksibel og gode samarbejdsevner
Vi afholder løbende samtaler i takt med at ansøgningerne kommer ind. Vi forventer at have fundet vores nye økonomielev inden 1. juni 2023 med start 1. august 2023. Skulle du være interesseret i et fritidsjob indtil opstarten 1. august 2023, så er det også en mulighed.
Vil du gerne udforske vores talverden indenfor økonomi og erhvervsservice? Så er det måske dig, der skal være vores nye økonomielev.
Send din ansøgning til cn@talkompagniet.dk - læs mere her: https://talkompagniet.dk/nyhed/jobs/
Fortæl os, hvem du er, hvad du står for, og hvorfor det netop er dig, der skal være en del af Talkompagniet.
Imerco - Elev
BLIV ELEV HOS IMERCO
Kom ind i butikken eller læs mere på imerco.dk
Hvad kan Imerco tilbyde dig?
Kender du en som skal være vores næste elev?
• Viden og erfaring inden for produktkendskab, salg og service samt drift.
• Spændende introduktionsforløb med salgstræning, leverandørbesøg og teambuildingaktiviteter.
• Mulighed for at deltage i udenlandske studieture med masser af oplevelser.
• Mange job-/fremtidsmuligheder hos Imerco med egen indflydelse.
• Løbende uddannelse og udviklingsmuligheder samt deltagelse på vores TalentAkademi.
“Elevtiden har banet vej for mange meningsfulde relationer og givet mig mulighed for at deltage på Imercos Talentakademi med fokus på personligt lederskab, salgsoptimering og kundeservice. Alle disse elementer har klædt mig på til at bestride en fremtidig stilling som butikchef.”
Line, færdigudlært i Imerco
Matas - elev
GRIB CHANCEN - Vi søger elever
Brænder du for kosmetik, helsekost eller butiksdrift? Så har vi en plads til dig!
SOM ELEV I MATAS FÅR DU
• en omskiftlig hverdag, fyldt med kundekontakt og
skønne kollegaer
• gode udviklingsmuligheder og ansvar fra dag et
• viden om beauty, helse, kundebetjening, salgsteknikker og
meget mere.
ER DU VORES NYE ELEV?
Så send os en ansøgning allerede i dag.
Du kan læse mere om elevuddannelsen HER
Bobman - lærling
ER DET DIG VI MANGLER?!
Er du i gang med uddannelsen til industrioperatør, materielmekaniker eller traktormekaniker og har du samtidig hænderne skruet rigtigt på og er klar på at lære noget nyt. Så er det dig, vi mangler!
Bobman - made by Jydeland søger lige nu lærlinge, til ansættelse efter aftale og som har interesse i at skrue og samle landbrugsmaskiner.
Du vil blive ansat i et firma som er i vækst og kommer med i et team af gode kolleger. Din arbejdsgang vil foregå hos Bobman i Drammelstrup ved Tirstrup, hvor dine arbejdsopgaver primært vil være og skrue og samle landbrugsmaskinerne. Hos Jydeland går vi meget op i trivsel på arbejdspladsen, derfor er det også vigtigt for os, at få nye medarbejdere med i vores team, som er positive, omstillingsparate og kan arbejde selvstændigt.
Som lærling hos Bobman, får du lov til at komme rundt og arbejde på tværs af virksomheden, så du kommer ind og prøve og arbejde i forskellige arbejdsprocesser.
Lyder dette som noget for dig og skal du med i teamet, så send en ansøgning på mail til Dennis Gits med emnet ”lærling”. Hvis du vil høre mere om stilling så ring endelig. Vi glæder os til at høre fra dig.
Mail: dennis@jydeland.dk
Telefonnummer: +45 20 25 44 09
Sportmaster - Salgselev
SPORTMASTER søger salgselever
Er du tosset med sport? Vil du have en uddannelse, du kan være stolt af? Og en fremtid med fokus på lækre sportsbrands i en stor sportskæde? Så bliv elev hos os og gør din interesse til en karriere. Vi søger elever til hele landet med start til sommer.
Sport, sport og lidt mere sport…. Og sammenhold!
”I SPORTMASTER er vi fælles om tingene. Man kan sammenligne det med en holdsport. Vi skal arbejde sammen for at lykkes med tingene” – citat Jeppe, tidl. elev, nu souschef i en af vores store butikker.
Din uddannelse foregår primært i butikken, hvor du både lærer om salg og købmandskab, om sammenhold, godt kollegaskab og respekt for andre mennesker, og ikke mindst om produkter, anatomi og ergonomi. Du får ansvar for egne opgaver, og vi sikrer, at du opnår resultater og at du hele tiden udvikler dig – alt sammen mens du er i godt selskab med dine kollegaer.
Når du er på skole, kan vi garantere dig at det bliver sjovt og lærerigt. Du går i klasse med elever fra andre SPORTMASTER butikker, dyrker en masse sport, tester produkter og får en faglig tilgang til produkter og salgsteknikker.
Hos os får du mulighed for at blive en dygtig sælger, og du vil fra første arbejdsdag indgå som en vigtig spiller i teamet.
Med andre ord: du får masser af praktisk erfaring fra starten, og suppleret med teorien fra skolen bliver du godt klæde på til en fremtid inden for sport og salg. Læs meget mere om at være elev i SPORTMASTER her www.sportmaster.dk/elev
Om dig
Du skal have gennemført en HHX, EUD/EUX eller en HF, HTX, STX suppleret med 5 ugers grundforløb for at kunne starte som elev hos os, samt have gå-på-mod og være klar på at møde vores kunder med masser af energi.
Dyrker du eliteidræt? Så har vi også plads til dig. Vores skole er Team Danmark uddannelsespartner.
Er du vores næste elev?
Motivation, din personlighed og viljen til at ville lykkes vægter højere hos os end både CV og ansøgning. Brug linket, og fortæl os hvem du er – vi glæder os til at få dig med på vores team.
Lemvigh-Müller - Handelselev i logistikafdeling i Randers
Serviceminded handelselev til vores logistikafdeling i Randers
Er du god til at have mange bolde i luften og brænder for at hjælpe kunder og kolleger? Kan du lide at kommunikere med mange forskellige mennesker? …. Så er det lige netop dig, vi står og mangler i vores logistikafdeling i Randers.
Du vil i en afvekslende hverdag få stor indsigt i mange administrative opgaver og dertil få grundigt kendskab til hele logistikforløbet. Du får ansvar for dine egne opgaver, men du er ikke på egen hånd, for du indgår i et team af 7 kolleger, der hjælper hinanden med at nå dagens opgaver. Så selvom tempoet er højt, får du opbakning og vejledning til at komme i mål.
Vi tilbyder en arbejdsplads med en hverdag i højt tempo, gode og kompetente kollegaer, hvor der er rig mulighed for at udvikle dig både fagligt og personligt gennem praktisk brug af den viden, du opnår i dit skoleforløb.
Dine daglige opgaver kan bl.a. inkludere:
- Kundeservice til vores sælgere via SAP, telefon, helpdesk og mail
- Bookning af lossetider på lageret for eksterne vognmænd og varemodtage i SAP
- Kontakt til indkøbs- og salgsafdeling og øvrige kollegaer internt i Lemvigh-Müller
- Reklamations- og returordrebehandling
- Oprette produktionsordre, tilbudsgivning samt opfølgning heraf
For at du får størst muligt kendskab til hele virksomheden, vil der i kortere perioder være mulighed for at arbejde i andre afdelinger og funktioner i Lemvigh-Müller.
Hør mere fra nuværende elever i Lemvigh-Müller (https://youtu.be/Rvg6K-6qVOY)
En plan, der passer til dig
Som elev hos Lemvigh-Müller får du en individuel og professionel 2-årig uddannelse, som passer til dine interesser og kompetencer – og du får masser af praktisk erfaring. Alle elevforløb afsluttes med en fagprøve, og vi vil gøre alt for, at der bliver mulighed for at du, efter din elevtid, kan fortsætte med at arbejde i Lemvigh-Müller.
Vi tilbyder dig
Du får en hverdag, hvor du arbejder på lige fod med dine nye kollegaer – du vil komme til at tage aktiv del i afdelingens daglige opgaver. Du vil desuden få mulighed for at blive en del af et stærkt elevnetværk på tværs af vores afdelinger, samt lære elever at kende fra andre virksomheder i branchen under dit skoleophold.
- Mulighed for at udfolde dit serviceminded gen
- En hverdag hvor trivsel og godt kollegaskab er i højsædet
- En 37 timers arbejdsuge fra mandag-fredag
- Løn under din uddannelse
Vi forventer, at du:
- Har en HHX, STX, HTX, HF, EUX, GF2 til Handel/detail for at kunne blive optaget på uddannelsen
- Kan formulere dig skriftligt og mundtligt på dansk og engelsk
- Er selvstændig og nysgerrig
- Har flair og interesse for IT-værktøjer
- Er mødestabil, og kan trives i et arbejdsmiljø, hvor ingen dage er ens
- Kan arbejde selvstændigt, men samtidig er en teamplayer
Ansøg allerede i dag
Lyder dette som noget for dig? Så send din ansøgning og CV via ’Søg stillingen’ hurtigst muligt. Vi holder samtaler løbende og ansætter, når vi har fundet den rette person.
Har du spørgsmål til uddannelserne eller til ansættelsen hos Lemvigh-Müller, så kan du kontakte HR Partner/Uddannelsesansvarlig Lene Brønnum Henriksen på telefon 3695 5127.
Se mere om vores elevuddannelser på www.lemu.dk/da/om-os/job-og-karriere/elevprogram.
IKEA - Elev
Bliv elev i IKEA
Kom og nyd at tage ansvar. Lav fejl, lær, opnå resultater og ha’ det sjovt samtidig – det er det vi gør hver dag!
Tag en 2-årig elevuddannelse hos os og bliv vores nye salgsassistent, logistikassistent eller visual merchandiser.
I IKEA ønsker vi at sikre et højt uddannelsesniveau, og en arbejdsplads med højt til loftet. Vi tror på, at vi ved at tilbyde de bedst mulige uddannelser, også kan bidrage til at give vores elever et stærkt fundament for fremtiden – uanset hvor rejsen går hen.
Vi tror på et godt samarbejde
Vi arbejder tæt sammen med vores skoler for at sikre en bred faglighed, som både kan anvendes i og udenfor IKEA, og en varieret og moderne undervisning, som gør det nemt og spændende at overføre, det man lærer på de enkelte skoleforløb til hverdagen i varehuset – eller vores lager i Brøndby.
Som elev kommer du til at opleve, hvordan de resultater vi skaber, sker ved hjælp af samarbejde på tværs af vores mange funktioner, og hvordan vi i en verden i forandring hele tiden må tænke i at møde kunderne på nye måder. Som elev i IKEA bliver du en del af IKEA familien – og vi ser frem til at lære dig bedre at kende.
Læs mere: Du kan læse hele stillingsopslaget her
For yderligere oplysninger om elevpladsen kontakt: Mille Birch Holm på 20 87 46 07 eller mibh@videndjurs.dk
Find det gode match
Deltag i vores MatchYourFuture-arrangementer og kom i kontakt med spændende virksomheder inden for din branche.
Her kan du høre mere om dine muligheder for oplæring og job i virksomheden, og du kan blive klogere på, hvad virksomhederne søger efter hos en elev.